|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Position |
Hiring Type |
Job Description |
Job Requirements |
Customer Support
Engineer
|
정규직
(경력) |
- 고객 사에 ASML 시스템을 설치, 관리 및
모니터링하는 역할을 수행
- ASML장비의 이상 여부를 확인하고
장비의 상태를 파악 후 수리까지,
장비에 대한 제반 사항을 전담 |
Education
- 전공 학과 : 전기, 전자, 물리, 기계, 제어계측,
반도체, 재료공학, 메카트로닉스,
- 학사 이상의 엔지니어링 관련 전공자
Experience
- 6년 이하 반도체 및 High-tech 분야의 경력자
Personal Skill
- 분석적 사고를 바탕으로 문제해결 능력을
갖춘 자
- 의사소통 능력과 고객지향적인 태도를 가진 자
- 영어 의사소통 능력을 갖춘 자
- 출장과 관련하여 제약이 없는 자 |
Knowledge
Management
Project Leader
|
정규직
(경력) |
- 현장의 ASML엔지니어의 업무 스킬을
개선하여, 한국에서의 문제 해결 능력을
증진하는 역할을 수행, 엔지니어들이
매달 엔지니어의 능력을 평가하고
관리하는 역할을 수행한다.
Skill Management Tool (SMT)
- 엔지니어들의 장비 지식에 대한 차이와
이러한 부분을 어떻게 개선할 수 있는지에
대해서 업무를 진행 교육과 관련된
trainings, 한국에서의 Knowledge Transfer’s,
buddy-buddy 등의 교육에 대한 계획을
세우고 진행
- 엔지니어의 성장을 통해 ASML에서
인력을 운용하는데 계획 수립 및 진행
- 앞으로의 장비 관련 교육 계획을
수립하고 교육이 필요한 부분에 대해서
Training 부서와 협의
- 트레이닝 부서와의 협업을 통해서 교육
평가에 의견을 수집, 교육 내용을 개선
할 수 있는 방안을 마련
- SMT 내용에 대한 개선을 통해 ASML skill
control board 업무에 기여 |
Education
- 학사 이상의 엔지니어링 전공 관련자
전공학과 : 메카트로닉스, 전기, 전자,
Experience
- 5년 이상 반도체 및 High-tech 분야의 경력자
Personal Skill
- 스스로 업무를 수행하며, 타 부서와의
협업능력을 기반으로 변화에
능동적으로 적응할 수 있는 자
- 의사 소통 능력이 뛰어나며,
영어로 의사 소통이 가능한 자
- 적극적으로 계획을 직접 수행해서,
진행할 수 있는 자
- 팀웍을 기반으로 다양한 시각에서
업무를 이해할 수 있는 자
- 비판적인 사고와 비즈니스에 대한
이해가 있는 자 |
CS SAP
Coordinator
|
계약직
(경력) |
- ASML customer support 부서에서
SAP 업무를 통해 엔지니어들의 업무
수행에 필요한 material과 Tool이
잘 전달하는 역할을 수행
- ASML 시스템의 인스톨/업그레이드 등의
업무에 필요한 툴을 정확하게 전달하고
업무가 가능하도록 함
- 업무에 필요한 유관 ASML부서들과
소통을 통하여 협업을 진행
- SAP 상의 material과 material의
사용 내역등과 같은 내용을 수집하고
분석하여 SAP 상의 내용이 정확하게
유지되도록 진행 |
Education
- 학사 이상의 학력으로 산업공학, 메카트로닉스,
기계, 전기, 전자, 응용물리 등의 전공자
Experience
- 1 ~ 3년 정도의 반도체나 물류 분야의 경험이
있는 자로 hi-tech 회사에서 CS 업무 수행자 우대
Personal Skill
- 빠르고 변화가 있는 환경에 적응이 하며,
다양성 속에서 업무를 수행 가능한 자
- 우수한 의사 소통 능력으로 영어로 업무
수행이 가능한 자 |
Office
Administrator
|
계약직
(경력) |
오피스 관리
- 사내 행사 지원
- 사무실 대여료 관리
- 사무실 배치도 관리
- 전화
- 사무실 소모품 관리 및 주문
- 방문자 카드 발급
엔지니어 지원
- Team / Customer Fab 대시보드 업데이트
- Overtime 현황 관리
- 고객 사 현장 출입증 신청/관리
- Part Tool 재고 관리 |
- 학사 이상
- 사무실 관리 / 총무 경험 우대
- MS office (Excel, PPT, Word) 사용 가능자
- 우수한 의사 소통 능력과 영어 업무 수행이
가능한 자(reading / writing)
- 근무지 : 이천, 청주 |
Part
Coordinator
|
정규직
(신입) |
1. Respond to customer request on service
parts, order parts and arrange delivery to
customers coordinates and tracks the
service part order status.
2. Act as in-charge person for handling service
part sales deals with customer request,
inquiries and complains.
3. Orders parts to warehouse by monitoring
computerized information systems.
4. Performs administrative and accounting
tasks appropriate to the activities of service
part sales Liaises with customers regarding
service part availability, prices and
delivery date.
5. Verifies and approves payment of supplier
invoices, Rectifies any problems with
suppliers.
6. Monitors accounting statements for
discrepancies and follows up on corrections. |
Education
- Bachelor Degree
Personal Skill
- High accuracy level and strong administrative skills
- Communicative and customer-focused
- Team player Strong organizational skills
- Proactive and solution oriented
- Strong knowledge of MS Office
- Knowledge of SAP or any other
ERP system is a plus. |
|
|
|
- SCM – Supply Chain Management |
|
|
Position |
Hiring Type |
Job Description |
Job Requirements |
SCM Coordinator
|
정규직
(경력) |
• Executing Logistic Service Contract for
a field region
- System, Part & tool planning in line with
ASML strategy and customer requirement
for logistics operation
- drive and realize local planning fulfilment in
line with customer requirement through
alignment with HQ
- maintain right level of stock by monitoring
fill rate & zero-bin information with quick
and secured part & tool arrangement &
ordering
- support logistics aspects project by
improvement of stock availability for safety
- integrate Machine/FCO/UF planning in
"demand plan"
- coordinate prompt & safety return of FSD
stock to the required location according to
the instruction and procedure |
Education
- University degree or above with major related
logistics & biz administration
Experience
- Min 5 ~ Max 15 years working expertise in
SCM planning & administrative operation
(in semiconductor industry preferred )
- SAP operation and advanced Excel skill preferred.
- Forwarding management or quality operation
experience preferred
- Professional Competencies for material and
shipment planning
Personal Skill
- Good command of Korean & English both written
& spoken
- Ability to work autonomously or in a team
environment.
- Flexible, proactive and self-motivated personality |
Logistics
Quality
Assurance
(Material
Review Team)
Coordinator
|
정규직
(경력) |
• Executes and leads root cause analysis
defect parts (scope : DOA, Warranty,
Field Service Defects of service parts
and tools)
• Support quality related processes like clean
bench inspections including the required
follow-up of irregularities
• Hands-on support at different facilities like
customer fab, cleanroom, warehouse
• Intake and RCA reporting
(Experience Period : ~ 8yrs) |
학력
- University degree or above with major related
logistics & biz administration
경력
- Project management experience is preferred
- Operational experience in logistics
- Excellent communication skills and stakeholder
management
- SAP knowledge
Personal Skill
- Solid service, process, project &
change management skills;
- Strong technical background with a drive
towards solutions
- Problem Analysis skills
- Excellent professional communication in English
- Pro-active and a strong drive for results
- Pragmatic
- Zero defect quality mindset
- Flexible and able to work in changing
environments
- Strong influencing skills (able to motivate, drive,
steer and convince others at all levels of the
organization (influencing without power)) |
Logistics
Quality
Assurance
(Material
Review Team)
Analyst
|
정규직
(경력) |
• Collect facts and figures and create business
cases for improvement
• Analyze processes related to material flow /
handling and service execution to identify
quality gaps
• Deliver management reporting
Experience : 7-10 years |
Logistics
Quality
Assurance
(Material
Review Team)
Project Leader
|
정규직
(경력) |
• Lead in identifying quality gaps in the
ASML goods (return) flows, identifying
root-causes of these gaps and
implementing process improvements in the
local ASML and 3PL processes
• Ensure robust implementation of
improvements and secure follow-up
• Management reporting on project progress
• Act both as a project leader and as a coach /
facilitator
• Management reporting on project progress
Experience : 10 years or above |
Logistics
Quality
Assurance
(Material
Review Team)
Change Manager
|
정규직
(경력) |
• Raise the overall level of quality knowledge
and awareness of the CSCM organization
through demonstration by hands-on
application of continuous improvement
tools and concepts
• Drive the material use efficiency within the
CS organization to improve profitability
• Become one of the Go-To persons for the
SCM QA organization with respect to
continuous improvement
Experience : 10 years or above |
|
|
|
|
Position |
Hiring Type |
Job Description |
Job Requirements |
Senior
Financial
Analyst
|
정규직
(경력) |
- 내부 및 외부 회계 감사 수행
- 경영진 보고 (Revenue, margin etc.)
- 영업 회계
- 이전가격, 세무감사, VAT |
Education
- 학사 이상의 상경계열 전공자
(회계 관련 전공 우대)
Experience
- 5~10년 의 관련 경력 보유
Personal Skill
- 학점 평균 3.0 이상 – 전공학점
- TOEIC 750 이상의 영어회화가 능숙한 자
- 국제적인 환경에서의 적응과 업무 수행이
가능한 자
- MS office, ERP, SAP에 능숙한 자 |
|
|
|
|
Position |
Hiring Type |
Job Description |
Job Requirements |
Brion
Field
Application
Engineer
|
계약직
(신입/경력) |
1. Maintain RDI HW tachyon and internal HW
2. Support TRAM bug and new improvement.
3. Converting HW to tflex remained tachyon
4. Maintain secure chamber Samsung & Hynix
- HW maintenance for 1700 cores. More
cores will be added
- Maintenance OS and upgrade system
- Order spare part for HW maintenance
- Manage HW trouble list & history
5. Install new release to Samsung &
Hynix and secure chamber |
Education
- 학사 이상의 컴퓨터 공학 전공자
Experience
- HPC system 관리 / 네트워크 관리 경험 보유자
Personal Skill
- OPIC IM2 이상, 또는 이에 준하는 영어 점수를
보유한 자.
- TCL, Python, Perl, C-Shell Programming
프로그래밍 언어 가능한 자 |
Field
Application
Engineer
|
정규직
(경력) |
- ASML의 Lithography application에서
발생하는 문제에 대한 해결점을 도출
- 고객만족을 최대화 하기 위한 적극적인
application 사용 확대 및 관리
- Lithography application의 잠재적인 문제를
암시하는 장비의 issue를 해석
- ASML application을 고객에게 소개할 수
있는 기회를 적극적으로 모색
- 고객을 대상으로 한 ASML application의
procedure, process, method와 관련된
전반적인 Training 제공
- ASML의 새로운 장비를 현장에 도입 시,
현황 관리 및 제반 사항 조율
- 신제품과 관련된 전문 지식 향상 및 숙지
- 고객 출처의 data를 통한 분석 진행 및
정확한 conclusion을 도출하여 ASML과
고객에게 전달
- Internal / External 고객 간
Two-way Communication을 유지하여
협업 환경 조성 및 업무에 기여
- Technical presentation을 준비하여
sales activity에 기여
- Field application engineer들을 위한
technical document/report |
- 구분 : 경력
- 전공학과 : 전자, 물리, 재료공학, 광학, 화학
- 학사 이상의 엔지니어링 전공 관련자
- 3~9년의 반도체 및 Hi-Tech 산업 분야
경력 보유자
- 스스로 업무를 수행하며, 타 부서와의
협업능력을 기반으로 변화에 능동적으로
적응할 수 있는 자
- 분석적 사고와 고객지향적인 비즈니스에 대한
이해가 있는 자
- 다양성 적응과 의사 소통 능력이 뛰어나며,
영어로 의사 소통이 가능한 자
-- The information contained in this
communication and any attachments is
confidential and may be privileged, and is for
the sole use of the intended recipient(s).
Any unauthorized review, use, disclosure or
distribution is prohibited. Unless explicitly stated
otherwise in the body of this communication or
the attachment thereto (if any), the information is
provided on an AS-IS basis without any express
or implied warranties or liabilities. To the extent
you are relying on this information, you are
doing so at your own risk. If you are not the
intended recipient, please notify the sender
immediately by replying to this message and
destroy all copies of this message and any
attachments. Neither the sender nor the
company/group of companies
he or she
represents shall be liable for the proper and
complete transmission of the information
contained in this communication, or for any
delay in its receipt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ㆍ지원 가능 영어 성적 : TOEIC 750 이상, OPIC IM2 이상, TOEIC SPEAKING 6이상 中1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ㆍ접수기한 : 6월 26일~ 7월 09일 24시 까지
ㆍ접수방법 : 상단의 지원하기 클릭
|
|
|
|
|
|
ㆍ국/영문 이력서 및 자기소개서, 성적증명서, 어학(영어)성적증명서, 졸업(예정) 증명서
|
|
|
|
|
|
1. ASML 지원 양식은 자유 양식이며 이력서 사진은 받지 않습니다.
2. 영문 이력서 및 자기소개서를 제외한 서류는 국문으로 제출하시기 바랍니다.
3. 국/영문 이력서 및 자기소개서를 제외한 나머지 파일은 한 개의 파일로 통합하여 제출하시기 바랍니다.
4. 서류 누락 시 추가 서류 제출이 불가하오니 첨부 파일을 반드시 확인하고 지원하기 바랍니다.
5. 지원서의 기재사항이 사실과 다른 것으로 판명될 경우, 채용 또는 합격이 취소됩니다.
|
|
|
|
|
|
ㆍ“당사는 국가보훈대상자 및 장애인은 관련 법령(국가유공자 등 예우 및 지원에 관한 법률,
장애인 고용촉진 및 직업재활 법)에 의거 가산 점을 부여하고 있습니다.” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|