맨파워코리아는 20년 이상의 국내경험과 우수한 글로벌시스템이 결합되어 1999년 합작법인이 설립되었으며 2005년 100% 외국계 법인으로 거듭나게 되었습니다. 헤드헌팅, 채용대행, 파견, 아웃소싱, 아웃플레이스먼트, HR컨설팅 등의 다양한 서비스를 제공하고, 다국적기업과 대기업을 중심으로 약 900여개의 고객사가 있습니다. 현재, 서울을 비롯 부산, 경기(수원, 이천), 중부(대전), 경북(대구), 경남(창원), 광주, 제주 9개 지사를 통해 전국적인 영업망을 구축하고 있을 뿐 아니라, 해외 맨파워 지사들 간의 활발한 업무 네트워킹을 기반으로 다양한 해외 Client 사업도 진행하고 있습니다. 맨파워코리아는 각 사업부문의 업종 전문화 및 핵심역량 강화를 통하여 사업고도화를 실현하기 위해 2015년 4월 맨파워그룹코리아를 분할 설립하였습니다.
- 외국계 방송사 기업
- 높은 수준의 근무환경
- 고객사의 요청으로, 서류 접수자에 한하여 기업명 공개하고 있습니다.
[모집 분야]
- IT helpdesk
[담당 업무]
- Primary responsibility is end user support and customer service.
- Follow standard Helpdesk operating procedures; accurately log and resolve all tickets using ticket tracking software.
- Troubleshoot and resolve issues associated with PC’s, laptops, network, local servers, printers, remote access and file shares.
- High level of experience with Apple OS X, Microsoft Windows (desktop/server); Linux/Unix a plus
- Diagnose and resolve technical hardware and software issues
- Respond to requests for technical assistance in person, via phone, electronically
- Log all help desk interactions - administer help desk software
- Identify and escalate situations requiring urgent attention - redirect problems to appropriate technical resources
- Track and route problems and requests and document resolutions
- Become familiar with each sports department and their respective applications.
- Learn fundamental operations of commonly used software, hardware, and other equipment.
- Bachelor’s degree from an accredited college; or related experience and/or training; or equivalent combination of education and experience.
- At least four (4) years of IT analyst experience.
- Ability to provide technical support over the phone; good phone skills, professional demeanor, previous customer service experience strongly desired.
- Ability to handle constantly changing flow of traffic; remain productive during slow times, be able to multitask effectively during busy times, exercise patience and professionalism during stressful situations.
- 계약기간 : 맨파워소속 계약직 (2018.01.31-2018.02.28) / 사전 등록이 되어 있어야 함.
- 근무지: 평창
- 인원 : helpdesk (4명), 네트워크 엔지니어(2명)
- 급여 : 경력별 협의(최종연봉 및 희망연봉 기재 必)
- 1차 서류 전형
- 2차 면접(전화인터뷰/skype)
- 워드양식의 국/영문 이력서 및 경력기술서 이메일 지원( amy@manpower.co.kr )
- 각종 증빙서류는 서류전형합격자에 한해 추후제출
- 지원시 e-mail제목 : [평창_helpdesk]성명
- 담당자 : 윤정화 대리(02-2051-6661, amy@manpower.co.kr)
- 각 전형별 합격여부는 합격자에 한해 개별적으로 연락 드립니다.
- 제출하신 입사지원서는 반환하지 않으며, 본 채용상의 목적외에는 사용하지 않습니다.
- 입사지원서 내용이 사실과 다를 경우 합격(입사)이 취소됩니다.
- 담당자 : 스태핑솔루션사업본부 윤정화
- 이메일 : amy@manpower.co.kr
- 연락처 : 02-2051-6661
|