모집부문 |
내 용 |
Executive
Assistant
대표이사 비서(외국임원) |
▣ 해당업무
- 대표이사 스케줄 총괄 관리
- 대표이사 검토를 위해 각 부서로부터 보고되는 각종 자료 취합 및 정리
- 메일, PT, 내 외부 미팅 등에 필요한 서류 작성
- 대표이사 요청 시 수시로 다양한 보고 서류, 이메일, 파일링 등 준비
- 지사 및 지역 사무소등과의 컨퍼런스 콜 연결 및 보고자료,
기한 내 업무 자료 전송
- 경영진의 업무 환경 최적화 관리
- 업무 파일 및 연락처 관리
- 내 외빈 접객 및 예약 관리
- 전반적인 출장 예약 관리 (비자, 항공, 숙박, 교통, 미팅 자료 등)
- 관련 프로젝트 관리 및 기획 보조
- 필요 시 행정 업무와 별개 다양한 회사 업무 활동 지원
▣ 자격요건
- 경력 5년 이상
- 꼼꼼한 업무 처리 능력자 우대
- 다양한 미팅 등을 조율 가능한 대표 이사 비서 경력자 우대
- 영어 능통자 우대
- 관련 자료 취합 및 업무 보조 능력 필수 (오피스 능숙자 우대)
- 좋은 응대 매너를 갖추신 분
- 외국계 관련 경력자 우대 |
▣ Responsibilities
- Arrange meetings, appointments and keep track of MD’s calendars
- Arrange and compile various reports from depts. for MD review.
- Produce email drafts/presentation files and etc for various internal and
external meetings
- Prepare various reports, e-mails, filings as requested by MD from time to time
- Communicate with regional office to set up a conference call, send reports,
information and data upon request within deadline
- Maintain executive office best for work
- Maintain contact & personal/business data files
- Welcome guests & Make arrangements for visitors
- Support business trip arrangements
(visa, flight, accommodation, transportation, PT files, etc.)
- Plan and coordinate special projects as requested
- Apart from office admin work, there may be opportunities to assist various
company business activities (indoor and outdoor) as requested by MD from
time to time.
▣ Requirements
- Over 5 years work experience
- Careful work, attention to details
- Professional as need to handle various meetings of MD
- Able to communicate and writing in English
- Helping MD to compile reports, scheduling from various depts.
- Good phone call manners, pleasant personality
- Ideal if having previous experience in international companies |
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