본문 바로가기

Catering & Event Service 주임~차장

핵심 정보

경력
경력 4년 ↑
학력
대졸(4년제) 이상
근무형태
정규직
급여
면접 후 결정
근무요일
주 5일(월~금)
근무지역
제주 서귀포시
최저임금계산에 대한 알림 하단에 명시된 급여, 근무 내용 등이 최저임금에 미달하는 경우 위 내용이 우선합니다. 본 채용정보는 2024년 1월 1일 부터는  2024년 최저임금을 준수 합니다.

본 채용정보는 마감되었습니다.

람정제주개발(주)에서 채용공고가 시작되면 이메일로 알려드립니다.

상세요강

[회사 소개]
람정제주개발㈜는 란딩국제개발㈜의 자회사로 제주도의 서남쪽에 위치한 “제주신화월드”를 세계적인 관광명소가 될 복합리조트로 개발하고 있습니다.
제주신화월드는 지역 사회 및 이해 관계자들과 밀접하게 협력하여 개발과 보존의 균형을 맞추기 위한 노력을 계속하고 있습니다. 
제주도 서귀포시 안덕면 약 250만 평방미터에 이르는 부지에 한화 2조원의 개발비를 투자하여 건설되는 제주신화월드는 국내는 물론 해외까지, 전 연령대의 방문객들에게 프리미엄급 여가와 다양한 엔터테인먼트를 제공하는 세계적 수준의 복합 휴양 리조트가 될 것입니다. 
테마파크, 워터파크, 호텔, 쇼핑가 및 빌라로 구성된 제주신화월드는 
2017년 하반기에 1차 오픈 예정이며, 전체시설은 2019년에 완공예정으로 순항 중입니다.


[Jeju Shinahwa World Highlights]
Theme park, offering more than 20 thrill and adventure rides and attractions in 7 different zones, themed after the worlds’ prominent myths and legends
Luxurious hotels with an aggregate of more than 2,000 rooms and villas.
Multi-purpose convention facilities, well-suited for hosting regional and international meetings, incentives, conventions and exhibitions (MICE)
Jeju’s largest Retail and F&B complex
Waterpark
K-Town Leisure and Entertainment Complex
Destination Spa
World-class Gaming Facilities
Luxurious Resort Condominiums and Villas

Homepage: http://www.shinhwaworld.com
Recruiting Page: http://shinhwaworld.saramin.co.kr


[채용분야]
Manager of Catering & Event Service Management (주임~차장급)


[HR Talk]
저희 람정제주개발 Resort Sales팀에서 Catering & Event Service 담당해주실 주임 ~ 과장급 인재를 채용하고자 합니다. 
반드시 호텔에서 Catering or Mice Event 관련 경험 및 오페라/델파이 관련 Knowledge가 있는 분을 채용하고자 합니다. 또한 업무상 영어사용빈도가 높아, 영어사용에 있어 부담없는 분을 채용하고자 합니다.



JOB SUMMARY

1. Responsible in achieving the Catering and Banquet sales objectives and revenue goal of the Resort.
2. Develops strong rapport and builds business relationship with local customer base through sales and customer interviews.
3. Assists the Director of Sales in the development of Sales & Marketing plan and in budget preparation.
4. Manages and administers the Catering and Banquet sales department to ensure smooth operation and all daily tasks are completed according to standard and in time.
5. Coordinates with departments concerned to ensure delivery of the highest standards of services to meet customer expectations.

Duties & Responsibilities:

1. To work with the Hospitality Rooms, F&B and Attraction to establish the strategic business plan for Catering and Banquet sales.
2. Assists with the development of new product themes and services.
3. Assists with the development of marketing strategies.
4. Takes into account external economic issues when planning and making decisions.
5. Manages financial reports, analysis, budgets and make pricing decisions for the department.
6. Ensures the achievement of business objectives according to budgeted guidelines for revenue and costs.
7. Coordinates work operations within the department as well as other related departments.
8. Prevents and resolves all guest concerns.
9. To negotiate with clients ensuring that profitability guidelines of the resort are adhered to and at the same time, guest needs and expectations are met.
10. Demonstrates effective and appropriate interaction with guests whilst maintaining a professional approach and image.
11. Possesses a high level of product and service knowledge in order to promote services and facilities to customers.
12. Develops appropriate administrative and communication policies and procedures in accordance with Resort’s goals and guidelines.
13. Accomplishes sales calls on prospective clients to develop and maintain relationship.
14. Abides by the Code of Conduct.


CANDIDATE PROFILE 
Education and Experience 
4-year degree from an accredited university in Business Administration, Hotel or Travel Management, or related major.
Minimum 4 years’ experience in similar positions with focus on Catering & Event Service management in similar capacity with international hotel chains. 


Skills and Competencies
1. Leadership skills and knowledge of all tasks within the area of responsibility.
2. Knowledge and experience in Internet and other major computer programs.
3. Ability to use Sales and Front Office computer systems.
4. Knowledge in Corporate, Travel Industry, CI & M and Catering sales.
5. Ability and understanding of the market and competition.
6. Passion for sales excellence and business development.
7. Strong negotiation and influencing skills.
8. Ability to create a positive team dynamic and manage and motivate a diverse multi-cultural team.
9. Ability to work well within all levels of the organization, especially internal and external senior management.
10. Fluent in oral and written communication in Korean. 
11. English & Mandarin language capabilities highly preferred.


[상세 직무기술서 및 지원방법]
1) 채용Page로 지원 (https://shinhwaworld.saramin.co.kr/apply_site/recruit/view/10844)

Or

2) 채용담당자에게 e-mail 제출
채용담당자에게 자유양식의 이력서를 메일로 제출 -> jaemin.seo@shinhwaworld.com
(영문이력서 필수, 국문이력서 추가된 국영문 통합이력서 선호)


[지원 시 유의사항]
‘채용절차의 공정화에 관한 법률’에 의거하여,
1) 자격증, 학위 등 증빙자료는 추후 요청 시 제출하게 됩니다.
2) 이력서에 주민등록번호, 가족사항 등의 개인정보를 기재하지 마시기 바랍니다.


[채용 일정]
2016.12.28 ~ 채용시 마감 (서류 제출 순으로 검토되며 빠르게 채용이 마감될 수 있습니다.)


[채용 과정]
1차 서류전형 → 2차 채용팀 인터뷰 -> 3차 실무자/임원/HR 인터뷰
(상황에 따라 인터뷰 절차가 추가 및 변경될 수 있습니다.)


[근무지]
제주 서귀포시 안덕면


[인사담당자]
람정제주개발 채용팀 서재민 과장
jaemin.seo@shinhwaworld.com 
064-760-8304

복리후생

급여제도
4대 보험
교육/생활
구내식당(사원식당), 점심식사 제공, 음료제공(차, 커피)
리프레시
연차, 경조휴가제, 근로자의 날 휴무

근무지위치

(699-924) 제주 서귀포시 안덕면 녹차분재로 217

지도 보기

접수기간 및 방법

마감되었습니다.

시작일
2016.12.28 18:00
마감일
2017.03.28 00:15

관심기업 설정 후 다음 채용시 지원해 보세요.

대표자명
린촉추
기업형태
중소기업, 외국인 투자기업
업종
기타 부동산 개발 및 공급업
사원수
986 명 (2024년 기준)
설립일
2013년 9월 25일 (업력 12년차)
홈페이지
www.shinhwaworld.com/
기업주소
제주 서귀포시 안덕면 녹차분재로 217
기업정보 전체보기

이어보는 Ai매치 채용정보

사람인 인공지능 기술 기반으로 맞춤 공고를 추천해드리는 사람인의 채용정보제공 서비스입니다.